6 de maig del 2015

Mindfulness i reducció de l'estrès.

Em va agradar participar en el curs de Mindfulness i reducció de l'estrès. Desprès de tots aquests anys fent de terapeuta i de practicar meditació, torno a comprovar que les veritables eines, les que funcionen, en realitat són d'una simplicitat extrema. Mindfulness i reducció de l'estrès acompleix aquesta doble qualitat de ser senzill i poderós alhora.

Tant si el meu estrès te a veure amb la comunicació amb una persona, una situació que es repeteix o la meva gestió del temps, es tracta de que m'aturi uns instants i atengui al que em diu el cos, posi atenció a què estic pensant i a quina és l'emoció que amara l'experiència que estic tenint: això és el que anomenem el triangle de l'atenció. Aquí es troba la potència d'aquesta tècnica, la base de tot.

Quan parlem de Mindfulness o Consciència Plena ens estem referint a això: poso atenció al que sento-penso-experimento i d'aquesta manera em deixo lliure del “funcionament automàtic” que perpetua una manera habitual de funcionar (actes, pensaments, emocions) que tenyeix la meva experiència vital d'una manera determinada en un cicle sense fi d'estrès, patiment, angoixa...

En aquest pas enrere que faig per contactar amb mi a traves de la consciència, obro un espai on hi cap la realitat tal com és i també la meva llibertat : Què vull? A partir d'aquí, amb una mica d'entrenament, ja mai res torna a ser el que era...

Aquest dissabte iniciem un nou curs de mindfulness i reducció de l' estrès a l'Alzina de Collbató, de la mà de Carles Ruiz-Feltrer de OME Espais. Sento alegria, penso que val la pena apostar per aquesta activitat i noto que el pit se m'eixampla...